Voorjaar 2016 Spanje ( deel 4 )

11 april 2016
IMG_0004Vandaag vertrokken uit Los Alcazeres, prima ervaring weer. Even een boodschappen stop en dan richting de “geitenwei”. Niet verrassend, want we waren hier al ettelijke keren, maar het is een heerlijke plek. We installeren ons en al snel komen Jo en Nick hier ook aanrijden. Zij wilden naar La Azohia maar hadden de verkeerde GPS ingevuld en belanden hier!!! We zien weer wat bekende gezichten, veel mensen komen hier elk jaar weer terug en sommigen zijn er zelfs maanden!!!

12 april 2016
Op de fiets naar Calnegre, altijd een leuke rit. Eerst door een kassen dorp (heel veel IMG_0007groente en tomatenteelt hier) dan een stuk langs een strand, waar ook een CP is. Die ziet er leeg en ongezellig uit, een kale vlakte met een drietal campers, waar er wel honderd zouden kunnen staan. Dan zijn we weer bij het leuke restaurantje waar we hartelijk worden verwelkomd, nemen er een koffie en rijden dan weer terug met de belofte snel te komen eten. Vandaag kregen we een e-mail van Emile en Annemiek, die zijn in Granada en zouden het leuk vinden elkaar te ontmoeten. We mailen terug en feliciteren Emile die vandaag jarig is. Spreken af dat zij donderdag ook naar de geitenwei komen.

13 april 2016
IMG_0012Samen met Jo en Nick fietsen we rond het middaguur naar Calnegre om daar te gaan eten. Helaas krijgt Rob onderweg een lekke band en zal er geplakt moeten worden! Aangekomen bij het restaurant is het gesloten, in de keuken is een gaslek en dat moet eerst verholpen worden, dus vandaag hier geen eten. Maar gelukkig zijn hier nog een paar restaurants en we installeren ons bij de buren. Goed eten en lekkere wijn, maar we missen de hartelijkheid van het familierestaurant El Faro de Puntas. Na afloop gaan we er wel even koffie drinken.

14 april 2016
s' Ochtends met Jo op de fiets naar Cañada de Gallego, het dorp hier vlakbij. Hier in IMG_0028het gebied werken heel veel Marokkanen in de kassen en er is het dorp ook een Halal slager. We gaan daar naar binnen en zijn erg verrast, een klein beetje Marokko hier in Spanje. Kruiden, kleding, schoenen, potten en pannen, tapijten, groente en fruit en voortreffelijk vlees. En dat alles op een paar vierkante meter! We kopen wat specerijen en vlees. In de middag arriveren Emile en Annemiek en het is leuk om te dit mooie stekkie te laten zien. Ze zoeken een plek en de “dagafsluiting”wordt nog gezelliger met hun verhalen!! Zij hebben nog nooit “vrij”gestaan.

15 april 2016
Elke dag worden we wakker met de zon maar in de loop van de ochtend is er wat lichte bewolking. Ik rijd met Emile en Annemiek naar IMG_0023Mazarron naar o.m. De fietsenmaker. Annemiek heeft een grote slag in haar wiel en heeft een nieuw wiel nodig. Gelukkig zit die winkel vlakbij de Lidl dus we kunnen ook weer het nodige inslaan. Ook koopt ze een internet kaartje bij de Orange. Alles zit hier vlakbij elkaar. Dan rijden we even door Mazarron om ze e.e.a te laten zien, de mooie overdekte markt en de plek waar de weekmarkt is. Dan naar Bolnuevo om ze de mooie camping te laten zien. Aan het eind van de middag lopen we naar Playa Perchelles, het palmenstrand en zien dat er een nieuwe Chiringuita is gekomen. Het ziet er erg leuk uit, we drinken er wat. Men vertelt ons dat er in het weekend muziek wordt gemaakt en dat er veel Spanjaarden komen om te zingen en te dansen!!!

16 april 2016
IMG_0039IMG_0031Vandaag loopt Rob naar de oude villa hier verderop aan het strand. Het is een flinke wandeling maar de moeite waard om, van dit voorheen zo mooie huis, foto's te maken. Alleen de ligging al, direct aan de kust, grandeur van voorbije jaren, jammer dat het langzaam een ruïne gaat worden. We gaan even bij Rudy Blok langs, die hier al jaren met zijn blauwe camper staat We hebben hem en zijn vriendin al eerder ontmoet, zijn vriendin is ernstig ziek maar weet toch te genieten van deze mooie plek. Rudy is kunstschilder en maakt al jaren mooie portretten van alle “vreemde” vogels die hij hier ontmoet. We gaan zijn collectie bekijken en herkennen er velen. Hij maakt echt hele mooie portretjes. Hij heeft ook ons op de foto gezet en we zullen t.z.t. deel gaan uitmaken van de serie. Ook maakt hij portretten van wereldbewoners met karakteristieke koppen, heel mooi!!!! We gaan uitkijken naar de e-mail met onze afbeeldingen.

17 april 2016
IMG_0007 - kopieIMG_0005 - kopieNog steeds mooi weer en het is rustig hier. In de middag fietsen we naar Playa Perchelles. Het is er heel druk, wat een verschil met 2 dagen geleden. Veel jonge mensen die hier een kampje opslaan om de zondag gezellig met vrienden door te brengen. Tafels en stoelen meegebracht en de BBQ's gaan aan. Bij de chiringuita is het ook druk, bijna alle tafels zijn vol en zowaar wordt er iets voor ons zessen geregeld en kunnen we bestellen. We zitten heerlijk met de voeten in het zand en dan wil een visje wel smaken. Starten met calamaris a la Romana en gefrituurde boquerones, vergezeld van een lekker wijntje. Dan salade en paella mixta. Alles was erg lekker en we genieten van de lome zondagmiddag. Na een kopje koffie weer terug naar de geitenwei, lekker uitbuiken. Morgen verder.