Voorjaar 2016 Spanje ( deel 3 )

2 april 2016
Prima CP dit in Tavernes Paya, met een geweldige douche ruimte, lekker haren wassen en fris en fruitig verder.De omgeving is bekend dus er is niet veel te verkennen. Een boodschapje in de supermarkt en wat rommelen en opruimen.S' Avonds is er op het parkeerterrein flink wat herrie, er staan auto's met jongelui die hier een feestplek hebben.

3 april 2016
IMG_0004De herrie ging tot half zes door en dus maar oordoppen ingedaan. Het is vandaag een feestdag in Spanje en we horen dat het de 2e Paaszondag is!!!! Tussen de middag kook ik voor ons viertjes youvetsi, het smaakt goed en we zitten er gezellig van te genieten in het zonnetje. In de straat vlakbij de CP staat een groot podium opgesteld en er wordt een popconcert gegeven. De cafe's bij het podium zijn afgeladen en we vragen ons af waar al die jongeren vandaan komen, het grote parkeerterrein bij de CP staat propvol auto's. We maken IMG_0003een lange strandwandeling en zien in het dorp dat veel Spanjaarden genieten van hun vrije weekend en zich tegoed doen in de restaurants die nu open zijn. Op de Rambla, de promenade in het dorp, wordt druk gewandeld. Het concert is inmiddels afgelopen en de jongeren hebben zich verzameld bij de auto's gewapend met grote flessen drank, de muziek schalt uit de vele luidsprekers en men vermaakt zich ermee. Tegen 10 uur s' avonds gaan ze langzaamaan vertrekken en wordt het weer rustig.

4 april 2016
Vandaag weer een feestdag, St. Vicente. We horen van Bram dat die jongelui elkaar inseinen waar ze gaan vieren met veel drank en dat was blijkbaar gisteren hier. Hij zegt dat dit de hele zomer doorgaat!!!! Er was een gigantische troep op het parkeerterrein en de gemeente kwam de boel opruimen. Na een paar uur was het weer spic en span. Jo en Nick zijn weer verder getrokken en wij blijven vandaag nog hier. Het weer is wat bewolkt en gelijk ook wat frisser.

5 april 2016
Afgelopen nacht viel het met bakken uit de hemel, erg nodig voor het land. Vertrokken van La Finca en nu richting El Campello, we willen daar op de CP gaan IMG_0036staan en dan met de tram naar Alicante.Onderweg wat boodschappen gedaan bij de Lidl voor Oliva waar het heel stil was. De oorzaak is duidelijk, naast de Lidl is een grote superstore van La Familia gekomen, nog goedkoper dan de Lidl en een erg groot (en goed) assortiment. Was een ontdekking, jammer wij hadden al ingeslagen bij de Lidl!!! We nemen bij Ondara een stukje autoroute en hoeven dan niet het lastige, bochtige stuk te rijden tot Benidorm. Bij Benidorm gaan we er weer af, blijven verbaasd over de hoge gebouwen hier. Nog steeds bewolkt en af en toe een bui. De CP bij Campello is snel gevonden, super de luxe!!! en erg aardige ontvangst met veel informatie, wel aan de dure kant € 15 per dag incl. elektra.
6 april 2016
Redelijk weer en rond 10.30 uur vertrekken we naar de tramhalte hier vlakbij en IMG_0014IMG_0015stappen in naar Alicante. Super verbinding en mooi uitzicht onderweg. Na een klein half uurtje zijn we in Alicante en gaan eerst naar de Tourist Info. Dan lopen we wat rond in de oude wijk waar veel kerken zijn. We bekijken er twee waarvan de cathedral de Ste Maria de mooiste is. Na wat slenteren door de oude smalle straatjes met veel grootse gebouwen uit de 19e eeuw, komen we bij de haven, een grote jachthaven, waar een mooie replica van een oud schip ligt. De jachten laten we voor wat het is en lopen nu naar het centrum. Ook hier weer veel leuke straatjes met heel veel schoenenwinkels. Overal terrassen bij tapasbars en restaurants. Op het Plaza Gabriel Miro staan gigantische ficusbomen met mooie stammen. We zoeken een terrasje en IMG_0027IMG_0033nemen een wijntje met een tapa, Alicante is hierom bekend en het is heel betaalbaar. Een heerlijke wijn (uit Sanlucar) met wat Serrano ham voor de som van € 2,00. Dan weer wat rondlopen, nu door de straten van de gala kleding, wordt hier blijkbaar nog veel gedragen. Door naar de oude wijk waar we al eerder een leuk plein met restaurants en tapas bars hebben gezien. We vinden een goed adresje en laten ons de wijn en de visjes goed smaken. Inmiddels wordt het steeds zonniger en we gaan terug naar El Campello. Alicante heeft voor ons niet zoveel, de luxe haven en de promenades zijn mooi met de palmen, maar de echte Spaanse sfeer ontbreekt hier. Misschien in de andere wijken maar die zijn niet aanlokkelijk met de hoge flats die er staan.

7 april 2016
Weer verder, we rijden om Alicante heen richting St. Pola, voor ons een bekend gebied. We rijden langs de zoutpannen bijSt.Pola en zien hier heel veel flamingo’s, echt IMG_0039honderden en kunnen er een aantal van heel dichtbij zien. Op de plaatsen waar we vroeger vrij konden staan is dat niet meer mogelijk. Er zijn inmiddels zoveel campers op de weg dat overal in Spanje nieuwe (betaalde) camper plaatsen verschijnen. We rijden de N332 langs vele toeristen enclaves en blijven verbaasd over het gigantische aanbod van vakantie huizen en de bijbehorende bedrijven, meubels, bouwmarkten, supermarkten, teveel om op te noemen. De wegen worden ook steeds beter en we zien vaak dat er om de dorpen heen nieuwe rondwegen verschijnen. Voor ons makkelijker, we hoeven niet meer door smalle straatjes te wurmen! Al snel komen we aan in Los Alcazares waar ook een nieuwe camper area is, vlakbij de plek waar we eerder stonden. Prima CP met alles erop en eraan, Jo en Nick staan hier ook. Zonnig weer en dus (het wordt saai) lekker de middag buiten in de zon.

8/9 april 2016
Niet zoveel te melden, we staan hier op een mooie CP en het is altijd leuk hier in Narejos/Los Alcazares. Goed om te fietsen en te wandelen. Zaterdag 9 april is er IMG_0042hier vlakbij een grote markt waar van alles wordt aangeboden. Kleding, veel groente en fruit en het is er altijd gezellig druk. Nu heel veel Engelsen, die vooral in Narejos verblijven. Het vliegveld is hier vlakbij en we zien veel vliegtuigen van Ryan Air en Easy Jet overvliegen. Ook komen de Spanjaarden hier hun boodschappen doen en staan dan gezellig met elkaar te kletsen. Weer wat verse waar gekocht. Op de fiets naar de Lidl voor lekker brood en daarna naar de plaatselijke wijnboer. We komen daar elke keer als we in Los Alcazeres zijn. Lekkere wijn voor slechts € 1,40 per liter. S' Ochtends wakker worden met de zon en in de loop van de dag wakkert de wind aan en wordt het frisser.

10 april 2016
Opnieuw heerlijk weer, we steken tussen de middag de BBQ aan en roosteren wat sate's, smaakte goed! IMG_0051IMG_0049's Middags op de fiets, eerst gaan kijken bij de camping hier bij het vliegveld, deze wordt gerenoveerd. Wel beter geworden maar nog steeds geen plek die wij zouden verkiezen voor een verblijf hier. Dan langs de lange boulevard waar weer volop kite surfers bezig zijn. Prachtig om te zien hoe handig ze zijn en grote sprongen maken. Hier is altijd veel wind en daarom komen ze. Dan fietsen we door naar het oude havengedeelte. Het is druk aan de boulevard en ook in de bars en restaurants, men geniet van de zondag. De boulevard is ongeveer 5 km lang, het eerste stuk hoort bij Narejos en het 2e en langste stuk is Los Alcazeres, het is leuk om er te fietsen, vooral het oude deel.