VOORJAAR 2014 FRANKRIJK/SPANJE (deel 3)

4 april
Volop gebruik gemaakt van de wasmachine, dit is een prima CP. Er werd melding gemaakt IMG_0183van een restaurant hier vlakbij dat een dagmenu heeft voor € 10,-. We fietsen erheen en zijn in eerste instantie wat verbaasd, zo'n chique tent en dan een dagmenu voor € 10?, we zien wat mensen naar binnen gaan en wij er achteraan. Nou die verbazing bleef, wat een geweldig eten kregen we hier, heerlijke witte en rode wijn erbij, salade, voorgerecht, hoofdgerecht, toetje en koffie MET. Bij het afrekenen bleef het 20 euro voor dit alles. De rest van de dag wat gerommeld en van de zon genoten.

5 april
We rijden eerst naar Lorca om daar polshoogte te nemen van de CP. Daar zijn met Goede Vrijdag speciale processies die we we willen zien. De CP ligt op een stoffig parkeerterrein, omgeven door fats en bouwlocaties. Daar gaan we niet staan, het is ook een drukke stad. Dus we gaan door en rijden makkelijk via de A7 naar La Isleta waar Jo en Nick staan. We IMG_0185IMG_0191worden hartelijk welkom geheten met een glaasje wijn en Jo heeft een hap klaar waar we van mee kunnen genieten. Het is een prachtig stuk natuur, midden in het beschermde gebied van de Cabo Gata. We staan pal aan het strand, een paar honderd meter van het kleine dorpje vandaan. Later in de middag lopen we naar de Mirador waar je een prachtig uitzicht hebt over de kust. Rond een uur of 8 komen de natuurwachters langs en zeggen vriendelijk dat we hier niet mogen overnachten, we kunnen dat doen op de parkeerplaats bij de Mirador, dus we rijden daarheen. Ook een goeie pek.

6 april
Van de parkeerplaats rijden we weer naar het strand, het is echt zondags weer en het wordt gezellig druk op het strand. We genieten ervan en samen met Jo en Nick besluiten we rond een uur of 3 dat we richting Vera gaan, naar een CP Oasis. Het is opnieuw een IMG_0200IMG_0210prachtige rit, dwars door het natuurgebied van Cabo de Gata. Hier en daar staan er vakantiedorpjes, allemaal met mooie witte huizen. As je het gebied uitrijdt zit je onmiddellijk weer in de velden met de plastic kassen die voor onze consumptie zijn gebouwd. Bij Vera was het even zoeken want er was een weg afgesloten, maar uiteindelijk zijn we er gekomen. Een zeer nette CP met veel grote campers, voor ons eigenlijk te clean!!! Het vrije camper gevoel verdwijnt hier een beetje vanwege alle voorschriften, maar vooruit we zijn hier nou eenmaal dus maar gebruik maken van het goeie Wifi en de andere voorzieningen.

7 april
Hier op de Cp de camper eens flink uitgemest, met al die harde wind komt er veel stof naar binnen. IMG_0216IMG_0217Tegen de middag fietsen we met z'n vieren naar Garrucha, eerst langs het villadorp La Natura aan een prachtig strand, een naakt strand waar nu bijna niemand was. We steken een rivier over en belanden in Garrucha, waar een grote haven is. Ook hier het eerste stuk langs het strand (La Marina) en rond de haven is er wat meer activiteit. Weer terug over de rivier gaan we eerst naar de Mercadona wat boodschappen doen en daarna naar een leuk restaurantje waar we genieten van een dag menu'tje. Dat is in Spanje heel goed te doen. Morgen vertrekken we hier want al die Duits “gr├╝ndichkeit” gaat gauw vervelen, dan maar liever wat minder luxe.

8 april
IMG_0220IMG_0221Via onze “huis”supermarkt in Vera rijden we langs de kust naar St. Juan de los Terreros, een mooie plek waar we al eerder waren. Het is er rustig en we vinden een mooi plekje. Tot onze verrassing staan ook Loes en Koos hier en we gebruiken het borreluurtje om weer eens lekker bij te kletsen.

9 april
Op de fiets gestapt en richting Aguilas gereden, we gaan even kijken bij een camper plek bij Playa Carolina, ook weer een goeie. We rijden niet door naar Aguilas want de weg wordt IMG_0228IMG_0229hier drukker en de auto's rijden vak langs je. We draaien om en gaan in St. Juan wat boodschappen doen bij de plaatselijke Spar die echt alles verkoopt. Zoals b.v. Een lekker wijntje dat goed smaakt bij de BBQ die we later aanmaken. Bij de “dag bespreking”komen Loes en Koos weer langs en we genieten van hun verhalen. Het zijn echte fietsers, o.m. naar Santiago de la Compostela en Boedapest. Ook in Nederland fietsen ze veel en zijn aangesloten bij “de vrienden van de fiets”.Terwijl we zitten te borrelen zien de een grote vlucht flamingo's over zee vliegen. Ze gaan verschillende keren heen en weer zodat wij ze goed kunnen zien. Prachtig.

10 april
Weer zo'n mooie dag, het wordt voor de lezers misschien een beetje saai verslag, mooie plekjes, mooi weer en weinig avontuurlijks te beleven. Op de fiets naar het dorp, lekker brood gekocht en bij de Chinese Bazaar langs om een nieuw afwasteiltje te kopen. We IMG_0233staan weer versteld hoeveel artikelen men in zo'n winkel kan stouwen. Alles is er te koop, van honderden verschillende kleuren nagellak tot 6 maten afwas teiltjes. In de smalle gangen staan hoge rekken volgestouwd met artikelen en dan ook nog dozen vol spullen ertussen, het is de Action in optima forma!! We fietsen nog een stukje richting een nieuw vakantiedorpje dat hier in de afgelopen jaren is gebouwd. Het is helemaal af, ligt direct aan het strand en ziet er prachtig uit met een mooi (maar leeg) winkelcentrum, maar er is geen hond te bekennen. Zo zijn er langs deze kust vele van deze vakantiedorpen te vinden en er staat heel veel te koop. Ook hier duidelijk crisis, maar nog steeds wordt er gebouwd.