VOORJAAR 2014 FRANKRIJK/SPANJE (deel 2)

27 maart
Vertrekken van de CP na legen en vullen van de tanks. Via de N332 rijden we langs Calpe IMG_0132en Altea richting Benidorm. Het is een mooie weg, maar bij Benidorm verandert het landschap. Hoge flats in afzichtelijke rijen. We hebben de rondweg bij Alicante genomen en zijn dan al snel bij de CP in Gran Alicant, vlakbij het strand. Jo en Nick zijn daar en het is leuk ze weer te zien. Ook hier waait het erg hard, maar we zoeken een plekje in de luwte en kunnen heerlijk buiten zitten. We staan naast nog een Nederlandse camper en tijdens de borrel komen Loes en Koos (de buren) er gezellig bij zitten. Het zijn leuke mensen en er worden veel camper verhalen uitgewisseld.

28 maart
De buren en Jo en Nick vertrekken hier vanochtend. Wij lopen een stuk langs het strand en boulevard naar het plaatsje Los Arenales, hier dichtbij, om te pinnen. Het strand is hier IMG_0139groots maar ook hier helaas veel hoge flats met appartementen. Overal is het nog uitgestorven maar we denken dat het s' zomers een heksenketel is. Nog steeds waait het hard en vandaag is het ook bewolkt. We hebben weer problemen met de koelkast op gas en we besluiten naar de CP in Santa Pola te rijden, daar kunnen we van de elektra gebruik maken. Het is niet echt een locatie waar we blij van worden, maar ja, nood breekt wet!! Na wat inlichtingen te hebben ingewonnen bij de beheerder bellen we naar een camper bedrijf bij Cartagena waar we een afspraak maken voor a.s. woensdag en hopen dat zij ons uit de brand kunnen helpen. Morgen gaan we naar de camping in Bolnuevo bij Mazarron, volgens Weather on line is het weer daar beter. Het is ook vlakbij Cartagena zodat we dinsdag daarheen rijden.

29 maart
Langs de kust rijden we naar Cartagena. Bij La Marina stoppen we bij de Lidl om het bekende bruine brood te kopen. IMG_0141We zien dat er een markt is en lopen erheen. Wat een keus aan groente en fruit en dat voor “Marrokaanse”prijzen. Ook kunnen we er volop kruiden en specerijen kopen. Verder langs Torrevieja en La Zenia, dit keer rijden we er vlot langs, vorig jaar kostte dat een paar uur. We kijken bij Cartagena bij St. Ana naar een CP, maar dat zag er niet zo leuk uit en omdat we toch 3 dagen hebben voordat we bij de camperservice terecht kunnen gaan we naar de camping in Bolnuevo bij Mazarron. Vinden al gauw een lekker plekje en ook Jo en Nick verschijnen hier. Het weer is goed, nog wat wind maar de zon schijnt volop.

30 maart
Wakker worden zonder de wind om de camper, heerlijk. In de loop van de ochtend pakken we de fietsen en rijden naar de grote markt die op zondag in Mazarron wordt gehouden. Het is er heel druk en gezellig, volop aanbod, maar we houden ons in. Een nieuwe kaas rasp voor de parmazaan en een shawltje, dat is het. Daarna fietsen we naar de haven waar we een terrasje pakken, Jo en Nick zijn daar ook. De rest van de dag genieten we van de zon.

31 maart
Jo en Nick vertrekken weer en wij maken de camper goed schoon. Door al die wind is er IMG_0151IMG_0146veel stof en zand naar binnen gewaaid. Ook om ons heen wordt er volop gekuist, veel mensen die hier s' winters lang staan gaan vertrekken. De voortenten worden afgebroken en er wordt hevig gesopt. De camping heeft overal mooie struiken, bomen en bloemen en ook daar is men vandaag druk mee. Er wordt gesnoeid en geplant. IMG_0155De grote IMG_0167palmbomen worden ook aangepakt, de snoeier klimt erin en hakt veel takken eraf, een flinke klus. Het ziet er heel mooi uit. In de middag gaan we wandelen langs de kust. Eerst aan het eind van het dorp Bolnuevo naar de erosie rotsen, het lijkt een beetje op de formaties in Capadociƫ in Turkije. Vandaar loop je langs de prachtige kust met veel verschillende rotsformaties in allerlei kleuren, echt mooi om te zien.

1 april
We doen in Mazzaron nog wat boodschappen en rijden dan naar Cartagena. Dit is een IMG_0174IMG_0170mooie weg en geen straf om te rijden. Het camperbedrijf Sangar (Los Beatos) is makkelijk te bereiken, we kunnen daar staan om te overnachten en krijgen er stroom. De afspraak is voor morgen, maar aan het eind van de middag is er al gelegenheid om naar ons probleem te kijken. Men zag al gauw wat er aan de hand was, er werd een onderdeel vervangen en binnen een half uur werkte de koelkast weer op gas. Nu maar hopen dat het zo blijft. We rijden weer terug richting Mazzaron en gaan door naar de geitenwei bij CaƱada de Gallego, een voor ons bekende plek. Rond 8 uur zijn we er en vinden een mooi plekje.

2 april
IMG_0177Dit is een heerlijke plek, het is op dit moment erg rustig en we zien ook geen bekenden zoals voorheen. Voor het eerst kan tussen de middag het BBQtje aan en we grillen wat. S' Middags lopen we naar Playa Perchelles, het mooie palmbomenstrand hier niet ver vandaan. Vorig jaar stond het hier vol wilde bloemen, maar nu niets te zien. Waarschijnlijk door de droogte, alles om ons heen is dor en droog. Ook steekt de harde wind weer op. S'Avonds gaat het regenen, de boeren zullen blij zijn!!!, wij wat minder.

3 april
Vannacht heeft het geregeld geregend, maar we staan op met de zon. We pakken de fietsen en gaan richting Calnegre, we rijden dwars door het tuinbouwgebied, een en al IMG_0179IMG_0180kassen. Uit de verte lijken het grote meren. Het dorpje Calnegre is nog in slaapstand, niks te beleven. Dus terug naar de geitenwei. De bakker komt voorbij, een Duits stel dat lekker brood verkoopt en ook eigengemaakte appeltaart waar we voor bezwijken. Tijdens de lunch gaat het weer regenen en we pakken de boel in en rijden nu al naar Tortona, wat eigenlijk voor morgen was gepland. We zijn er al snel en hier is een mooie CP met uitzicht op de Sierra Espuna. Een heel ander gebied dan de kust, waar we vandaan komen, hier is het groen en heuvelachtig. In 2005 zijn we hier met Peter geweest en hebben toen de beelden van de kruisweg bekeken. Deze ligt in het mooie natuurgebied van de Sierra.