Voorjaar 2010 Spanje Portugal (Deel4)

5 april 2010

IMG_6761Vandaag vertrokken uit Mojacar, het waren leuke dagen op Playa Erotica. Naar St. Pola gereden, waar we al eerder waren. Onderweg in Murcia LPG getankt en daar geïnformeerd naar een Spaanse gasfles.  Het lijkt ons makkelijk om voor Spanje zo’n fles te hebben, hoeven we niet zo vaal op zoek naar LPG. De Spaanse flessen zijn overal om te ruilen. Het was rustig in St. Pola. Wat boodschappen gedaan en internetkaartje gehaald. Weer het verslag t­/m 4 april gepubliceerd.

Gereden 274 km, totaal 3083 km

6 april 2010

IMG_6770 Vanuit St. Pola naar Altea gereden, weer langs Benidorm. In Altea naar camping Cap Blanc voor een paar dagen. De wasmand is vol.

Gereden 73 km, totaal 3166 km

10 april 2010

Na een paar dagen Altea op de camping hadden we er genoeg van. Op zich is het een leuke locatie, direct aan het strand en dicht bij Albir, waar je goed boodschappen kunt doen. IMG_6772Er staan erg veel Nederlanders op de camping die hier overwinteren. Volop restaurantjes en terrassen in de buurt. Alles is op de fiets bereikbaar. We hebben wat langs het strand gewandeld en zijn op de fiets naar Altea en Albir geweest.  In Albir hebben we de gezochte gasfles en de drukregelaar gevonden. Zowaar bij een Nederlander die een winkel heeft in kampeerbenodigdheden. Er zijn veel leuke winkels en ook veel toeristen. Het een gaat samen met het ander!! Een middag zijn we in een echt Spaans restaurantje El Chiringuito aan het strand gaan eten. Een meer dan voortreffelijke paella, lekker flesje en in de zon. Het is nog steeds fris. De mensen klagen hier steen en been, een erg koude en natte winter gehad. Nog steeds is het niet zoals eerdere jaren.Vandaag weer verder, richting Denia, ook al een bekend adres. Het weerbericht geeft aan dat het mooier weer wordt, dan is het lekker om in Denia te zijn, aan het mooie strand.

Gereden 64 km, totaal 3230 km

12 april 2010

IMG_6464Vandaag weer de bus gepakt naar Denia, het is marktdag. Dit keer heel wat leuker en drukker dan de vorige keer dat we er waren. Niks bijzonders gekocht, maar wel een lekkere gegrilde kip voor vanavond meegenomen. Op tijd de bus terug, want het is inderdaad wat beter weer en we konden s’middags naar het strand. Ook hier is het nu rustiger dan de vorige keer. Al die overwinter camperaars zijn inmiddels weer naar huis. Ook hier konden we nog internetten (op ons oude kaartje) en hebben een mailtje gestuurd naar Emile, die vandaag jarig is en naar Loes die 15 april jarig is

13 april 2010

Vandaag naar Benicassim gereden, daar de camperplek opgezocht. Een leuke plek, niet ver van het strand, maar zonder voorzieningen. Vlakbij kun je wel water halen en de supermarkt is dichtbij. Wat rondgewandeld, maar het regende geregeld dus snel weer terug naar de camper. Staat genoteerd als goede plek voor 1 of 2 overnachtingen.

Gereden 195 km, totaal 3425 km

14 april 2010

IMG_6786Door naar de volgende stop, Benicarlo, ook al bekend. Eerst gestopt in Peniscola. Daar wat rondgewandeld en een leuke tapasbar gevonden. Een lekker sherry’tje en een schoteltje goede Serranoham gingen er goed in. Daarna bij ons favoriete havenkeetje wat vis gegeten. Heerlijk. Door naar Benicarlo, de camperplek. Morgen willen we hier naar de Lidl, ze hebben mooie strandbedden in de aanbieding. Die van ons zijn aan vervanging toe.

Gereden 68 km, totaal 3493 km

15 april 2010

IMG_6775Het is gelukt, mooie bedjes aangeschaft bij de Lidl. Op naar de volgende locatie. We zijn nog op zoek geweest in Carles en Riumar, beide liggend aan de delta van de Ebre, maar geen plek gevonden die ons aansprak. Het is een kale omgeving, je kunt in Carles wel aan de haven staan voor l nacht maar het is niet aanlokkelijk.  Gestopt in Hospitalet. Een heel mooi plekje, vlakbij de jachthaven, waar je ook kunt staan. Nu aan het strand, Playa Christal, bij erg mooie huizen. Je kunt direct de boulevard op wandelen. Er is water en het is erg rustig. Mooi weer, dus weer de stoelen naar buiten. Praatje gemaakt met een Duits echtpaar dat hier soms een maand staat, zonder problemen.

Gereden 160 km, totaal 3648 km

16 april 2010

Hospitalet, zeker een plek om te onthouden voor een volgende keer. Via de A7 richting Barcelona. Erg goed alternatief voor de autoroute AP7 en hij is gratis. Weer de rondweg Ronda Litoral langs de haven gereden. Goed te doen. Het weer is mooi en we besluiten om IMG_6776IMG_6782een stop te maken in Playa d´Aro en te kijken of Antonio en Hostal La Marina er nog zijn. We waren daar zo´n 40 jaar geleden voor het eerst. éerg leuk.  Het hostal was gauw gevonden, maar helaas, Antonio is vorig jaar overleden. We hebben ons toen maar getrakteerd op een lekker menu´tje op een terras in de zon. Het centrum is niet erg veranderd, maar de buitenwijken zijn enorm uitgebreid. We willen door naar Rosas, waar we een adres van een camperplek hebben opgekregen. Via La Bisbal en Pere Pescador naar Rosas.  elaas was er een weg opbreking waarbij we over een smalle afzetting over een brug moesten rijden. Hierbij hebben we onze buitenspiegel kapot gereden. De camperplek was gesloten, men vermeldde dat de campings in Rosas bezwaar hadden gemaakt. We vonden het ook geen goede locatie, vlak bij een erg drukke weg. Doorgereden naar Capmany, vlakbij de grens, waar een camping is die aanbevolen was vanwege de wijn. De camping gevonden maar geen wijn. Rustige plek vlakbij de Pyreneén. De grens is op 5 km.

Gereden 365 km, totaal 4013 km

17 april 2010

IMG_6783Vandaag verlaten we Spanje, via een stukje autoroute zijn we naar St. Pierre gereden, een goede camperplek. Het is hier erg druk. Het blijkt dat de Fransen deze week nog Paasvakantie hebben en er zijn veel camperaars op pad.  Plekje gevonden en de stoelen konden naar buiten, lekker in de zon. Aan het eind van de middag een stuk gefietst. St. Pierre is een leuk dorp, vooral nu het zo druk is. We waren hier al eens eerder, toen was alles uitgestorven. Helaas zijn er erg veel muggen tegen de avond en gaan we op tijd binnen zitten.

Gereden 131 km, totaal 4144 km

18 april 2010

IMG_6793Vanochtend doorgereden naar Narbonnen Plage, Hier vlakbij. Het blijft mooi weer maar de muggen jagen ons weg in St. Pierre.  Al snel een goede plek gevonden in Narbonne Plage, direct aan het strand. Ook hier is het erg druk met Franse campers. Later op de dag wordt het zelfs zoeken naar een plekje op dit grote terrein.

Gereden 7 km, totaal 4151 km

20 april 2010

Gisteren een heerlijke dag aan het strand. De wind was koud, maar er zijn wat duinen waar je lekker uit de wind kunt zitten. Vandaag weer verder. De A 75 begint al direct na IMG_6800Beziers en het is nu makkelijk rijden vanaf de kust. We schoten goed op, maar helaas……….voorbij Banassac op de A 75 kregen we pech.  De versnellingsbak of koppeling heeft het begeven. De hulpdienst gebeld, die was snel ter plaatse. Er kwam een sleepwagen die ons met veel moeite naar de garage bij Bannassac heeft gesleept. Men kan hier niets voor ons doen. De SOS hulpdienst van onze verzekering gebeld en na veel heen en weer bellen worden we morgen naar Rodez gebracht en gaat men daar kijken wat er precies is en wordt het hopelijk gerepareerd.