Voorjaar 2017 Spanje (deel 1)

11 maart
IMG_0001Vandaag gaan we weer op pad, zowel de camper als wij zijn er klaar voor!!!Rond 8 uur vertrekken we richting het zuiden en rijden via de ons bekende route Antwerpen-Brussel-Namen-Luxemburg-Metz naar Pont-a-Mousson. Het is een prima CP waar de Jo en Nick treffen die ook vandaag op pad zijn gegaan. Bij de niet te vermijden borrel wisselen we reis ervaringen uit.

12 maart
Vanaf Pont-a-Mousson gaan, we tegen onze gewoonte in, een stukje Peage rijden, schiet lekker op!!! Bij Chalon s-Saonne via de N80 en N70 naar St. Pourcain de CP. We zijn er al op tijd en het weer is goed zodat we nog lekker buiten kunnen zitten en hier genieten van het gedoe van de eenden in de rivier.

13 maart
IMG_0009Al snel bij Clermont-Ferrand de A75 op, altijd een prachtige weg om te rijden. We genieten van de prachtige uitzichten en laten het plan varen om bij La Canourgue te overnachten, we zijn er al rond het middaguur en vinden het vroeg om te stoppen. Het weer is goed en we rijden door naar Gruissan waar we naar de CP 4-Vents gaan, hebben een prachtig plekje, redelijk uit de wind, die is hier fris!!!

14 maart
Het is heerlijk hier en we besluiten om nog een dagje te blijven. Aan het eind van de ochtend lopen we naar de bakker en pakken een terrasje. Gaan bij de Cave Cooperatief wat wijn halen uit deze streek. Verder is het genieten van de zonnige dag en het mooie uitzicht over het binnenmeer met alle meeuwen die hier luidruchtig aanwezig zijn.

15 maart
IMG_0013Vandaag de verkiezingen in Nederland, zijn benieuwd en gaan vanavond kijken wat de resultaten zijn. Verlaten Gruissan en bij Narbonne doen we wat boodschappen. We rijden de D6009 en opnieuw is het genieten, veel bloeiende fruitbomen en vaak het zicht op de binnenmeren. Bij Perpignan nemen we een stukje autoroute de grens over en al snel zijn we in Spanje. Direct over de grens verlaten we de autoroute en rijden de N11 naar Figueras. Het doel is het museum van Dali. Bij een grote supermarkt van Esclat is een prima camperplek. Vandaar is het zo'n 1500 meter lopen naar het museum. Het is behoorlijk druk, vooral heel veel scholen en studenten. Maar er blijft voldoende ruimte om al het moois en interessants te bewonderen dat Salvador Dali heeft gemaakt. Wat een veelzijdig kunstenaar, de portretten van zijn geliefde Gala zijn overduidelijk in de meerderheid. IMG_0031IMG_0017Na een paar uur te hebben rondgelopen gaan we in een leuk restaurantje lunchen en daarna weer naar de camper. Inmiddels is de temperatuur flink opgelopen. Weer via de N11 gaan de richting Palamos naar de CP EmpordArea waar we al verschillende keren eerder zijn geweest. Een goeie plek met prima voorzieningen. Kunnen nog lang genieten van de zon!!!.Nog een poosje gekeken naar de uitslagen van de verkiezingen, de VVD blijft de grootste en Gr.Links wint veel. De PvdA verliest gigantisch. We gaan wel zien waar het op uit draait!!!

16-17-18 maart
IMG_0010 - kopieIMG_0002 - kopieGenieten hier van het heerlijke weer, pakken de fiets en maken een tochtje. Het is lekker fietsen langs de kust en op de fietspaden. De ene keer door Palamos naar het havengebied en de oude stad, de volgende keer richting St. Antoni de Calonge waar nog steeds de camping Treumal ligt waar de lang geleden heerlijk hebben gestaan. Nu is alles nog dicht. Nu in het weekend is het een drukte van belang op de CP, veel Spanjaarden komen hier hun vrije dagen doorbrengen. Zaterdag weer op de fiets naar Palamos, Het is er druk, mooi weer en veel mensen genieten van het weekend. We zien dat er nu veel appartementen bewoond zijn. Rondom de haven is veel te zien en wij gaan tapas eten in een leuk restaurantje.

19 maart
Opnieuw mooi weer, Jo en Nick vertrekken vandaag, we zien elkaar wel weer ergens. Nu de blog afmaken en verzenden.