Herfst 2010 Düsseldorf/Moezel

Donderdag 2 september 2010

Vandaag konden we weer vertrekken. Gisteren is de voorruit van de camper vervangen, er IMG_0085IMG_0086zat een scheur in. Rond een uur of 4 waren we in Düsseldorf, waar we al snel een plekje op de camperparkeerplaats vonden. Helaas, de koelkast werkte niet op gas en we zijn verhuisd naar een plek met elektra, en wonder boven wonder, toen we daar stonden werkte het gas ook weer normaal!!! Het was redelijk goed weer en we konden nog een poosje buiten zitten. S’Avonds zijn we naar het grote camperplein gegaan waar allerlei standjes met Duitse etenswaren staan en natuurlijk de diverse bars met het bekende Schlosser Alt, HET bier van Düsseldorf. Er staat een grote tent waarin grote lange tafels zijn waar iedereen zijn hapje en drankje kan nuttigen. Op een podium is live muziek. Dit keer de Beierse avond, het werd dus Bier, Wein und Gesang. De Duitsers zijn er dol op en er werd volop gedanst, voornamelijk de bekende polka’s en walsen.

Vrijdag 3 september 2010

De volgende morgen eerst een rustig ontbijtje en daarna met de beursbus naar de tentoonstellings hallen. Wat een gigantisch complex is dit. Iedere keer zijn we er weer van onder de indruk. Het vervoer wordt prima geregeld, je kunt vanaf de parkeerplaats IMG_0097IMG_0095overdag naar de beurs en s’avonds naar Düsseldorf stad. We zijn een deel van de hallen doorgelopen, dit keer alleen naar die stands waarin we geïnteresseerd zijn, dat zijn er toch al genoeg. Wat kleine artikelen gekocht en uitgebreid bij de nieuwe Hymer modellen gekeken. Ongelooflijk dat men toch steeds weer nieuwe items weet te verzinnen. Er stond zelfs een camper van meer dan een miljoen, compleet met garage en auto!!!! Het werd steeds mooier weer en om een uur of drie zijn we weer keuring naar de camper gebracht en konden lekker buiten zitten. Om 7 uur weer naar het busje, dit keer naar Düsseldorf Alltstadt. Erg leuk om het centrum nu eens te zien, volop terrassen, bier- en wijncafe’s, restaurants in allerlei variaties. Heel veel mensen op straat, het was er heel gezellig. Jong en oud door elkaar. Wij hebben een hapje genomen in een tapas bar, een lekker wijntje erbij. Nog wat rondgelopen en daarna weer de bus terug.

Zaterdag 4 september 2010

Zaterdagochtend al vroeg richting Koblenz naar de Moezel gereden, het was redelijk rustig op weg en we waren rond het middaguur in Ernst op een camperplek. We hebben deze plek gekozen omdat het dicht bij Cochem ligt waar we vanmiddag een kijkje gaan nemen. IMG_0101IMG_0106Op de fiets gestapt en binnen een half uurtje ben je in Cochem, het is net Valkenburg. Bussen met bejaarden, boten die via de Moezel aanleggen met dagjesmensen en veel mensen op de fiets die waarschijnlijk op naburige campings staan. Het is een gezellig stadje en het weer werkte ook mee. We hebben er in een leuke wijnbar ons eerste Moezelwijntje gedronken en het smaakte best. Het was erg leuk om zittend op het terras naar de voorbijgangers te kijken. Van hippe jongelui tot zeer belegen bejaarden, alles kwam voorbij. Via de andere kant van de Moezel teruggefietst, dat gaat hier trouwens prima, overal goede fietspaden. Terug bij de camper het zonnetje opgezocht en s’avonds in het bijbehorende restaurant wat gegeten. Bij de camperplek is een goede slagerij/restaurant en een bakkerij. We zijn dus van alles voorzien. Alleen de plek zelf vinden we niet zo geweldig en vertrekken morgen.

Zondag 5 september 2010

Zondagmorgen eerst lekkere broodjes bij het bakkertje, een vers gekookt eitje en de laatste keer Klöters op zondagmorgen. Dan verder, al gauw een mooie plek aan de Moezel gevonden in het plaatsje Sankt Aldegund. IMG_0109Ook dit is weer een klein wijndorp en ligt vlakbij Bremm, waar vandaag een wijnfeest is. S’Middags dus weer op de fiets, nu naar Bremm, een leuk historisch plaatsje aan de Calmont berg. Er was ook weer live muziek, een soort drumband die muziek maakt door middel van het slaan met hardhouten stokken op hard houten planken, heel bijzonder om te zien. Hier was het ook weer gezellig druk, volop terrasjes, wijnbars en diverse kraampjes met snuisterijen. Weer aan de wijn, dit keer echt heel lekker, en daarna het dorp doorgewandeld. Op de fiets terug en natuurlijk weer buiten genieten van de zon. Aan de overkant van de camperplek zitten diverse wijnkelders en we hebben er een paar flesjes gekocht en uitgeprobeerd. Later zelf wat gekookt.

Maandag 6 september 2010

Nog steeds mooi weer. De camper een beetje gekuist en toen weer op de fiets nu richting Alf, iets verderop de brug over de Moezel naar Bullay. Het zijn allemaal mooie plaatsjes IMG_0132met elk hun eigen wijnkelders en wijnboeren. Je fietst vaak door de wijnvelden. Bij Bullay aan de andere kant van de Moezel weer terug gefietst. Nog even in Neef gekeken bij de camperplek die hier is. Dit is echt een hele mooie plek, ook weer met elektra, dicht bij het dorpje Neef. Misschien iets rustiger dan de plek waar we nu staan, alleen loopt dar de spoorlijn vlak langs, dus je hebt wel het lawaai van de trein die af en toe voorbij komt. Op tijd weer terug bij de camper en ondanks de vrij harde wind konden we nog lekker buiten zitten. Vandaag is Ronald jarig, een SMS-je gestuurd.

Dinsdag 7 september 2010

IMG_0144Regen, het valt met bakken uit de lucht, we blijven maar een dag hier staan. Er is elektra en we kunnen internetten. Veel leesvoer meegenomen, dus we vervelen ons niet. Later in de middag werd het weer wat droger en zijn we een kijkje gaan nemen in de wijnkelder tegenover de camperplek. Hier is echt van alles te koop, likeurtjes, noten olie, diverse soorten azijn en natuurlijk ook de wijnen. Het is een leuke zaak. Vandaag wat last van pijn in mijn onderbuik/lies.

Woensdag 8 september 2010

Vanochtend hier weggereden richting Zell, eerst even bij een camperplek langs om te lozen en fris water in te slaan. Vlakbij is een groot winkelcentrum, het enige aan de Moezel, en IMG_0155IMG_0147hebben weer het eea ingeslagen. Kunnen we weer wat dagen vooruit. Aan de overzijde van Zell is een goede camperplek, direct weer aan de Moezel. Voor de service moet je naar de camping die hier vlakbij ligt, maar wij kunnen er weer enkele dagen tegen. Het is droog en af en toe een zonnetje. We gaan via de voetgangersloopbrug naar Zell, bekend van de wijn Zeller Schwartze Katze. Je ziet dat dan ook overal. Het is een leuk en gezellig dorp met weer vele wijnhuizen, terrasjes en restaurants. Alles staat in het teken van de zwarte kat. Bij en goede slager wat lekker vleeswaren gekocht en terug bij de camper heerlijk gelunched. Helaas nog steeds last van mijn buik en het uitstralen naar knie en heup. Wat pijnstillers geslikt, misschien morgen beter. We willen morgen richting Ediger/Eller rijden. Daar zijn dit weekend wijnfeesten, die erg leuk moeten zijn. Het begint vrijdag, maar om een goeie camperplek te hebben moet je er op tijd zijn. Het weer wordt steeds beter en we kunnen daar in de omgeving ook goed fietsen. O.m. moet het dorp Beilstein de moeite van het bezoeken waard zijn, een historisch plaatsje. We zijn er al langsgereden en het zag er leuk uit.

Donderdag 9 september 2010

Weer slecht geslapen en we hebben besloten naar huis te rijden. Het is leuk aan de Moezel, maar we willen graag weten wat er aan mijn buik/lies mankeert.IMG_0140 Om ongeveer 10 uur vertrokken en rond half 4 waren we in Hollandsche Rading. Direct naar de huisarts gereden. Hij kon niet direct iets vinden maar raadde aan om bloed te laten prikken en een echo te laten maken. Dus we zitten nu wel een poosje vast. We zijn in elk geval blij dat we nu wat uitgebreider langs de Moezel zijn geweest, het is ondanks de geringe afstand niet een gebied dat we vaak bezoeken. Het was zeker de moeite waard en we gaan vast nog eens terug om die dorpjes te bezoeken waar we niet aan toe gekomen zijn.

Gereden 854 km (van 2 t/m 9 september)