Voorjaar 2006 MAROKKO week1

27 februari 2006

Camperplek OberkirchOm ongeveer 8.45 uur vertrokken, ca. 10.50 uur aan de duitse grens.
Goede rit via Venlo – Koblenz – Mannheim. ’s Ochtends hadden we wat sneeuw, wat altijd vervelend is om in te rijden, later de hele middag zon.
Weer op de goede camperplek in Oberkirch overnacht, er is hier elektra 0,50 cts en 3 euro voor de overnachting.

28 februari 2006

Om 10 uur uit Oberkirch vetrokken.
Sinds gisteren horen we een vreemd geluid onder de auto als we over een hobbel rijden.
Marokko (5)Marokko (1) Om het zekere voor het onzekere te nemen zijn we bij Loerrach(vlak voor Basel) op zoek gegaan naar een Mercedes garage. Het was gelukkig niets bijzonders, vanwege de kou zijn de ophangveren wat stug, men heeft ze ingespoten en de service was gratis.
Via Zwitserland, wat altijd weer mooi is om te zien, hebben we onze rit vervolgd.
Er ligt veel sneeuw op de bergen, we rijden door een kerstkaart. Het weer is prachtig, veel zon
Soms lichtbewolkt. Het verkeer was rustig.
In Melano, bij het meer van Lugano, zijn we eerst gaan kijken bij de camping waar we vorig jaar hebben gestaan, Monte Generoso, maar alles is nog gesloten.
We hebben nu een plekje gevonden op het parkeerterrein bij het station, wel wat herrie vanwege de treinen, maar zo komen de oordopjes goed van pas.
S’Avonds wat gegeten in een kleine Osteria, er werd hier nog een beetje carnaval gevierd en het was dus gezellig.

1 maart 2006

Marokko (6)Vanaf Melano richting Milaan. In Italië rijden we autoroute, voorbij Milaan richting Genua wordt het landschap erg mooi. Heel veel tunnels en bochten.
Vanaf Genua richting Livorno, eraf bij de afslag Deiva Marina, hier is een Acsi camping die het hele jaar open is, La Sfinge.
Omdat we pas op 3 maart s’ochtends vroeg om 8 uur in Genua hoeven te zijn, blijven we hier een dagje.
Het weer is mooi en we kunnen vandaag al buiten eten, s’avonds de meegebrachte lasagne opgewarmd in de kleine oven, het duurde lang, maar smaakte goed!!!

2 maart 2006

Vandaag het eerste pakje uit het verrassingspakket van de Strangetjes opengemaakt.
Ze hebben voor alle weken die we weg zijn een pakketje gemaakt. We kregen vandaag een speciaal boek over de symbolen van de Islam. Een “inburgeringscursus”, we zullen er goed in studeren!!!
Marokko (8) Via de Italiaanse Iper Coop, een grote supermarkt, waar we nog wat wijn en parmezaan hebben ingeslagen, op naar Genua.
Er wordt goed aangegeven waar je moet zijn voor de haven.
Al snel de benodigde papieren geregeld en op zoek naar een parkeerplek voor de nacht.
Men deed een beetje moeilijk, en zei dat het verboden is om s’nachts op de haven te verblijven, maar wij zijn brutaal geweest en gewoon op de parkeerplaats bij de havenkantoren blijven staan. S’Avonds in de auto gekookt en thee uitgedeeld aan een paar Marokkanen die met een volgeladen busje op het parkeerterrein stonden te koukleumen.

3 maart 2006

Weer goed geslapen, dankzij de oordopjes.
Om ca. 8 uur vertrokken naar de vertrekpier, waar langzaam de busjes en de campers het terrein vulden.
Vooral heel veel kleine bestelbussen, helemaal afgeladen met spullen, ze kunnen er zelf nog net in.
Marokko (7) Om 13 uur (marokkaanse tijd 12.00 uur) vertrokken.
Altijd een mooi gezicht om zo’n stad vanaf de zee te zien.
De boot lijkt op een griekse ferry, alleen is deze helemaal afgeleefd. Alles is vies, maar gelukkig valt de hut wel mee. Eventjes wat handdoeken geregeld, want er was niets, en het schip verkend.
Alle maaltijden worden verzorgd en we hebben een vaste tafel met 2 franse stellen.
Een rustig stel en een heel druk ADHD stel!!!, maar die zijn al een paar keer eerder in Marokko geweest en geven ons veel informatie.
Het eten in simpel en goed van smaak.

4 maart 2006

We varen nog steeds, hoewel we wel vertraging Marokko (9)schijnen te hebben.
De tijd brengen we zoet met het lezen van vooral toeristische boekjes en het aantekenen van de informatie die we horen.
Vandaag moesten er ook heel wat formaliteiten worden afgehandeld, dus lang in de rij staan voor een stempeltje.
En dat een paar keer, maar we hebben toch niks anders te doen!!!
Vanavond stond er lamsvlees op het menu, wat goed te eten was.

5 maart 2006

Inderdaad hebben we nogal wat vertraging, het schijnt dat we pas om  22.00 uur Marokko (11)vanavond
in Tanger zijn i.p.v. 11 uur vanochtend. Wel vervelend, omdat we dan in het donker aankomen en nog een plek moeten zoeken om te overnachten.  Tanger schijnt nogal chaotisch te zijn, maar “inshalah”. Er is voor ons parkeermogelijkheid aan de haven gecreerd, alle campers bij elkaar. Goede oplossing, want het lijkt ons niet prettig om s’nachts de eerste kilometers door Marokko te gaan rijden.
Om ongeveer 2 uur gaan slapen, rumoerig.